onsdag 15 maj 2013


Idag har jag tagit på mig kundens glasögon.

 

Idag har jag ägnat större delen åt min arbetsdag att städa upp på mitt lilla kontor.  Putsat fönster, skurat toaletter, dammtorkat, städat akvarium…. Nu börjar det bli klart och börjar lukta gott igen. Fårgan jag ställer mig, varför gör jag inte det här oftare? Kan det bero på att man hela tiden ägnar sig åt saker som inbringar pengar. Visst kan det vara så. Men ibland måste jag ta på mig kundens glasögon. Vilken uppfattning får han/hon om ett företag som inte har rena fönster, skitigt på skrivbord och skitiga golv? Är det ett företags som andas kvalité och trygghet? Nej jag tror inte det. Det spelar inte någon roll om hur mycket kunskap företaget har. Kan de inte hålla ordning på det mest elementära som att städa upp, så kan man fråga sig om de klarar av att hjälpa andra med sin ekonomi.

 

Visst jag är inte utbildad städgubbe i den bemärkelsen. Men jag har börjat inse att det är viktigt för företagets image. Hädanefter skall jag ta mig en eftermiddag till den här typen av arbete, även om det inte ger något direkt ”klirr i kassan”.  Men jag tror att det ändå de här åtgärderna är lönsamma både på kort och långsikt.

 

Skall fortsätta att på den inslagna vägen. Ikväll skall min lägenhet få ett litet lyft. Tror även att detta kan påverka mig till att göra ett bättre jobb. Det är bara synd att det inte varar någon längre tid, utan när det väl är genomfört är snart dags att börjar om.

 

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar