fredag 9 augusti 2013

Så var Semestern snart över.


Sista dagen på semestern


Idag är det sista dagen på min semester den här sommaren. Ja det blev faktiskt en riktigt bra semester i år. Den längsta på flera år. Har inte gjort något speciellt, utom att flytta till Orsa. Det är kanske lite speciellt ändå. I Orsa har vi röjt i trädgården ganska vilt. Fällt ca 15 träd som omvandlats till ved. Ja ni hörde rätt. Ved sådan man kan elda med. Det hör inte till vanligheterna att man ser mig med motorsåg och yxa precis. Har lärt mig ganska mycket under detta arbete, samtidigt som jag har tappat några hekto i vikt.

På måndag så skall jag återvända till mitt lilla kontor i Snåland igen. Skall jobba ett par dagar. Det är ju momsredovisning om en vecka. Ska hjälpa några klienter med detta.

Hur känns det då att haft semester? Jo faktiskt ganska skönt. Är utvilad och snart kommer säkert arbetslusten tillbaka. Men det tar nog några dagar innan ångan är uppe igen. Men den är snart uppe igen. Skall vila lite till innan och skall ta det lite lugnare än vanligt. Skall bli effektivare på jobbet, men inte glömma bort att ta lite ledigt ibland.

 

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar