torsdag 25 juli 2013

Värmen knäcker snart mig

Värmen knäcker snart mig!

Idag visar temperaturen på 29 grader. Det känns inte alls mysigt, enbart klibbigt, svettigt...

Sitter på mitt kontor idag och har skrivit en offert på ett uppdrag till en ny kund. Troligen kommer den att bli accepterad ganska snabbt. Det är mycket som talar för att kunden accepterar det hela utan att pruta en krona.

Det är sådan kunder som man önskar sig.

Nu tillbaka till värmen. Tidigare  under sommaren har jag inte klagat. Har på något underligt sätt inte drabbats av någon extra belastning p.g.a. min diabetes. Brukar gny högljudd när temperaturen går över 22-23 grader. Men har mått rätt bra det här året. Men det är klart det finns inget som slår tre till femgrader kallt, en ny pisstad backe, välslipade skidor och lite sol. Då mår jag som allra bäst och tänk vi är snart där igen.

En annan sak som kan påverka är att jag just nu håller på att flytta ur min lägenhet. Där jag hade tänkt att bo under några år. Men ibland kan det ändra sig snabbt. Jag måste erkänna att det känns rätt skönt ändå. Trivs inte i lägenheten och den nya bostaden kommer att bli bättre för både mig och min lilla vovve. Skallköra ett lass i morgon med möbler. Skall flyttstäda lägenheten i nästa vecka. Sedan...

Hoppas att mina läsare inte tröttnar på mitt gnällande över värmen. Men jag tror faktiskt inte våra kroppar är skapade för detta klimat.

Men snart är sommaren slut och min lilla önskan om kyla infrias. Så jag får väl hålla ut några dagar eller t.o.m. veckor till.

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar