måndag 26 augusti 2013

Är det dags att bli en gör det nu människa?


Är det dags att bli en gör det nu människa?



Jag är en vanlig Svensk som har en förmåga att skjuta upp en del saker till morgon dagen.

Känns detta igen?
Ofta är de där jobbiga samtalen eller uppgifterna som är otroligt tråkiga. Nu får det vara slut!

Genom att ha bestämt mig för att inte skjuta upp något till i morgon, skall jag bli lite effektivare. Genom att göra dessa uppgifter direkt, så behöver man inte slösa energi i onödan på att fundera på dem.

Tror det är många med mig som har samma problem. Kanske är det så att man inte vågar erkänna detta, men jag har bestämt mig för att vara ärlig både mot mig själv och andra.

Så nu har jag beslutat mig för att inga hyllvärmare skall bli liggande. Skall beta av en efter en och efter städningen, så blir det inga fler. Det kan ta lite tid! Men på en vecka skall uppstädning vara gjord.

enSedan väntar nya förändringar i livet. Den som inte förändras kommer inte att kunna följa med in i ett modernt samhälle och vem vill inte det?



 

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar