fredag 26 april 2013

Fredag igen! Sammanfatta veckan. Städning. Twitter m.m.

Idag är det fredag igen. Vet inte riktigt var den här veckan har tagit vägen. Får besök i helgen av min älskade särbo. Skall bli trevligt med lite mänsklig samvaro igen. Lite ensamt på veckorna. Men det är klart. Jag har träffat lite andra människor också, under veckan. Inte bara jobbat.

Har föresten varit på Twitter ganska mycket. Det är ett sätt att umgås, utbyta tankar... Eller kanske t.o.m. att utveckla sig lite. Tror det är ett forum för oss som gillar att diskutera olika saker och är nyfiken på livet. Hörde i förra veckan att det är bara "folk" som inte har något att gör som hänger där. Inget kan vara mer fel. Men det finns säkert en och annan som har lite för lite att göra.

Har upptäckt att det här med att vara aktiv på olika sociala forum är riktigt bra på många sätt. Det skapar struktur på tankar och man kan sitta hemma och umgås även om man inte känner för att träffa någon. Man behöver inte tänka på klädsel, frisyr eller var man bor. Sedan kan man få kontakt med människor oavsett var de bor. Får inblick i nya kulturer och sedan tvingas man skriva på engelska. Har nästan glömt bort allt sedan skolan(lite överdrivet). Har själv kontakt med en kille i Mexico. Fysiska avstånden betyder ingen ting längre.

Veckan som har gått har jag förutom att introducerat mig som bloggar ägnat största delen till att jobba. Håller på med de roliga deklarationerna nu, åt mina klienter. Skall försöka bli klar under dagen. Det är första året som jag inte behöver söka några anstånd. Beror på att de är lite mindre i år och att jag påbörjat arbetet i god tid. God planering är A och O. Nästa år är det ingen som får några anstånd längre och det gäller ju att ligga lite före....

Helgen skall ägnas åt särbo, hund, motion, litteratur, Twitter, ev. Bloggen och att gå på marknad i Värnamo. Sedan är den underbarast dagen i veckan snart här igen(måndag). Ja du läste rätt. Måndagar är min favorit som går i repris var 7:e dag. Tänk dig en helt ny vecka med nya arbetsuppgifter... Underbart.

Skall gå hem tidigt idag. Skall ägna ett par timmar åt att städa upp i min lilla lägenhet. Behövs när sambon skall komma. När jag och hunden lever där under veckorna så är det inte så noga. Då gäller det bara att dammtorka, skura av golven och städa toan en gång om dagen. Så slipper man att så slipper man städa. Skämt åsido gillar att ha det rent omkring mig, så det är inte så farligt då heller. 

Får önska mina läsare en trevlig helg.

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar