måndag 3 juni 2013

Kost och motion


Har under den gångna helgen börjat föra dagbok över mitt intag av föda och dryck. Har bestämt mig för att försöka gå ner i vikt. Idag väger jag 105,5kg och har en målvikt på 85,0kg. Denna vikt skall uppnås inom högst 6 månader. Har försökt så många gånger förut, men inte nått hela vägen fram. Visserligen har det medfört en viktnedgång på några kilo ibland. Men det har inte blivit något bestående.

Det är därför som jag har tagit hjälp av en professionell coach för att få någon som peppar mig tills målet är uppnått.

Det här med att skriva dagbok över mitt näringsintag låter helt sjukt. Men ser redan att det förändrat mina näringsintag. Jag tror att det handlar om näringsintag och uttag genom motion. Egentligen borde man vara stolt över att man har ett lågt behov av näring. Hade jag varit en bil hade jag säkert varit populär.

Orsaken till min önskan om viktnedgång är jag vill börja må bättre och sova mindre. Tror en annan bidragande orsak till min låga ämnesomsättning är att jag hela tiden har stress. Detta gäller såväl i mitt privatliv som i arbetslivet.

Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar