tisdag 25 juni 2013

Andra och tredje veckan i mitt nya liv

Andra och tredje veckan i mitt nya liv.
Nu har det snart gått tre veckor sedan jag startade mitt nya liv vad gäller kost och träningsvanor.
Den andra veckan fungerade ganska bra. Höll sträng diet och motionerade ganska mycket. Sedan kom helgen och sedan var det liksom kört. Den här veckan har jag gått upp och i morse låg jag på 105,3kg. Det kan bero på helgen synder. Mycket god mat och lite för lite sömn. Ja ni hörde rätt. Jag tror nämligen att även sömnen påverkar min vikt. Har pratat med min Coach och hon delar den här uppfattningen.
Nu skall vi inte bara se det negativa. Har faktiskt en bättre ork nu. Midjemåttet har minskat med ca 5 cm och mår rätt bra faktiskt. Nu är jag tillbaka i Snåland och då gäller nya tag igen. Skall bli bättre på att föra min matdagbok och lägga in fler träningspass i min vardag. Men det är inte alltid så lätt, när kunderna ropar på akuthjälp, nästan hela tiden. Förra veckan var tre heldagar åt samma kund. Visserligen inspirerande på sitt sätt. Men det störde min träning och kosthållning. Skärpning med andra ord. Skall försöka hinna med att skriva ned lite nästa vecka också.
Håller också med att flytta för fullt. Visst det är en hel månad kvar lite drygt. Men sedan skall lägenheten vara tömd. Vilket faktiskt skall bli riktigt skönt! Trivs inte i lägenhet och även om jag kommer att bo några dagar varannan vecka på mitt kontor. Så kommer min nya bostadsort att bli bättre än här i Snåland. Även detta kommer att påverka mitt liv både själsligt och i den fysiska världen.
Var igår ute i trädgården och provade på att arbeta fysiskt med en nyinköpt motorsåg. Ett fantastiskt bra redskap att ha. Det gjorde att jag fick lite motion utan att jag tänkte på det och samtidigt blev trädgården lite luftigare på något sätt. Skall fortsätta i helgen som kommer. Ett nytt flyttlass går på torsdag morgon. Det kommer att bli en heldel även denna gång. Men man skall ju hinna med allt och det finns nästa bara helgerna som kan användas för detta arbete.
Vill passa på att önska mina läsare en lång och skön semester. Skall själv ta mig ett på veckor lite senare. Lovar inte riktigt när. Men jag vet att även jag behöver ha ett par veckor innan vintern. Eller så tar jag några dagar i vinter till skidåkning m.m.
Tomas Tobiasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar