tisdag 30 juni 2015

Vad gör man när allt går en emot?

Jag tror att de flesta av mina läsare har varit med om det. Den dagen som allt går en emot, oavsett vad man gör. Idag är en sådan dag för mig. Hade en så bra planering om hur den här dagen skulle bli så positiv som den bara kunde.




Redan när jag skulle gå till jobbet så vägrar min lille Isak bara att följa med. Nu får det vara nog, jag tänker inte följa med dig till ditt hemska kontor. Där skall man ju bara ligga i sin säng och hålla tyst. Jag har bestämt mig och varför skall jag lyssna till dig. Isak som är en liten terrier vet vad han vill och gick under sängen. Han morrade bestämt när jag försökte locka fram honom. Han skulle inte med och så fick det bli.


Som tur är har jag en liten stor hund till. Han heter Zeus. En liten Risenkille på snart tre år. Han hade som vanligt lust och hänga med. Kontoret är ett uppiggande ställe, tycker Zeus. Alltid är det någon som går förbi fönstret och då gäller det att tala om vem som bestämmer. Vid lunch så var jag hemma och bytte hund. Isak fick följa med och göra samma bevakning som den andre.


Hade räknat med att få in lite pengar idag. Men det kom inga alls. På em. ringde den som vi har största fordran och ville ha mer hjälp. Han sa att han visste att vi hade en fordran och att han skulle betala den på måndag. Undrar bara vilken måndag då. Den har jag hört förut. Talade om att jag inte kan leverera mer kunskap utan att få betalt för det gamla för. Ha la på luren lite surt. Kunde se honom framför mig. Han tänker inte betala. ännu. Jag vet att han har skatt att betala senast på torsdag och det kan jag förstå. Men jag är så trött på att alltid hamna sist i kön.


Har ändå lyckats med en sak idag. Jag har lyckats få klart ett årsbokslut och det är inte illa för att vara mig precis. För tredje året i rad så kommer det in i tid till bolagsverket. Vilken bedrift! Skönt att något fungerar i alla fall.


Skall avsluta med att gnälla över värmen bara. Hade jag varit vid en badstrand hade det varit en sak, men att sitta på ett kontor i värmen är ingen hitt precis.


Nu tar jag det lugnt och går hem.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar