fredag 27 juni 2014

Funderar på lite kursändring i livet.

Lördag den 28 juni 2014.

Vaknade i natt igen. Brukar vara så i perioder. Gick i säng strax före elva i går kväll. Somnade nästan omedelbart. Vaknade till strax efter midnatt. Försökte somna om. Gick inte.

Det är mycket tankar som far runt i mitt huvud nu. Har en massa nya projekt på gång, hela tiden. Har bl.a. börjat ta lite längre motionsrundor på kvällarna. Det tar lite tid, men det är något som gör mig gott. Den tid som jag lägger på detta, får jag tillbaka rätt snabbt. Blir piggare, får lägre blodsocker, bättre kontakt med våra hundar o.s.v. Detta kan vara en av orsakerna till att jag är vaken just nu.

Har även en del projekt på jobbet som gnager i huvudet. Skall satsa på mer marknadsföring och planerar mycket inför detta just nu. Samtidigt så finns det som alltid lite gamla surdegar som behöver göras, när den normala arbetsbördan blivit lite lugnare. Behöver också bestämma mig för att skära ner min arbetstid något, eller kanske bestämma mig för att släppa arbetet när jag går hem från kontoret på dagen. Att ständigt vara tillgänglig stressar hela tiden. Har blivit bättre på att lämna kvar sakerna på jobbet, men det kan göras mycket på den fronten ännu.

Läste en artikel i en bok i veckan. Där skriver en läkare att om man lägger mer än 40-50 timmar på sin arbetsplats som princip så, kommer hälsan, familj och vänner att svikta. Visst jag vet ju att det är så här. Har ju diabetes, övervikt och förlorat ett äktenskap förut. Att tro att man är 25 år fortfarande, är inte realistiskt. Åldern tar ut sin rätt och frågan är, vad man uppnår med hög arbetsbelastning. När många klienter sedan är tröga betalare och helst inte vill betala alls. Ja då kan man fundera, om man inte skulle gjort något annat istället.

Pratade i går med en leverantör som står mig närma. Han skulle ha fem veckor semester i sommar. Han sa att fru och barnen måste ha sitt. Visst skulle han gå in några dagar och jobba, även om han skulle prioritera familjen i år. Känner jag honom rätt, så tar han av sin sovtid för att koppla upp sig nästan varje dag. Jag vet hur det är. Det är svårt att ta ledigt och bara stänga av. Att vara sin egen är en livstil eller ett "kall".

Nej nu skall jag stänga ner. Måste försöka få lite sömn. Skall iväg strax efter kl. sju, för att hjälpa till med att lägga ett vittrings spår, för brukshundar. Intressant, avkoppling m.m. Hoppas han där uppe ser till att regnet upphör, innan det är dax att börja gå i skogen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar