tisdag 13 juni 2017

Idag är det 2 år sedan min första cykel tur runt Orsa sjön.

Idag är det precis två år sedan jag cyklade runt Orsa sjön.

Det är idag precis 2 år sedan som jag satte mig på min cykel och tog en runda runt Orsa sjön. En tur som var början på mitt lite sundare liv. Visst hade jag cyklat lite förut, men att ta en runda på 47 km var inte något som jag ens funderat över.

Jag minns hur jag packade en ryggsäck med mycket mat och dryck och på med vilken vånda jag skulle ta mig runt sjön. Jag stannade och pustade lite redan efter några kilometer. Mina ben och rumpa värkte. Men har man ett mål så skall det genomföras.


För jag hade ett mål som jag satt upp och då skulle det genomföras. Kosta vad det ville. Fick också känning av mitt blodsocker som säkert fick en chock. Men här skulle motioneras. Kosta vad det ville. Hade precis träffat min nuvarande sambo och hon hade berättat att hon ibland tog en cykeltur på några mil innan jobbet. Kund jag så borde väl även jag klara det här.

Under resan så passade jag på att ta lite kort, som tidigare visats här. Men vi några en gång till.

Gång bro i Orsa

Vägkorsning i Hansjö

Liten fors efter vägen mot Våmhus.



Infart till Våhmus

Lite grusväg puh vad jobbigt

Utsikt över sjön.

Infart till Bonäs


Vasalopps målet i Mora Men då hade jag 15 km kvar hem.

Det blev en liten vurpa på vägen också. När jag kom hem så värkte kroppen rejält och jag fick vila några dagar innan nästa tur. Men det har blivit flera och ser idag den här lilla turen som en liten promenadtur. Tar den även idag ibland. Men gillar numera mer grusvägar och lite fler backar. Har du inte själv provat på det här med cykel. Så kan jag rekommendera dig att pröva.

Tomas Tobiasson 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar